Корисні поради



15 порад: як успішно скласти ЗНО


СТВОРІТЬ АТМОСФЕРУ ПОЗИТИВНОГО МИСЛЕННЯ, ВИЗНАЧАЙТЕ НАВІТЬ НЕЗНАЧНІ УСПІХИ.
СКІЛЬКИ ГОДИН НА УРОКИ?

Школа, гурток, репетитор, а ввечері ще й ціла купа домашніх завдань. Не дивно, що дитина знесилюється, робить помилки, засинає над підручниками або, навпаки, швиденько робить уроки абияк, щоб мати час відпочити. Якщо бачите, що чадо перевтомлюється, можливо, варто на деякий час відмовитися від додаткових занять. Також звертайте увагу на те, скільки часу ваш нащадок приділяє приготуванню уроків. Психологи радять у найбільш завантажені дні дозволити школяреві виконувати не всі уроки. Скажімо, замість восьми завдань зробити шість, але якісно.
Рекомендується починати з письмових домашніх завдань. Однак корисним буде запропонувати дитині першим зробити предмет, що подобається найбільше. Натхненний успіхом школяр й інші завдання виконає швидше й краще. Якщо дитина втомилася від уроків, дайте можливість відпочити: поспілкуйтеся на цікаву тему,- обговоріть минулий день, сплануйте вихідні. Не варто заповнювати перерви між завданнями іграми на комп'ютері або переглядом телевізора, адже тоді втратиться користь: мозок і очі не отримають відпочинку.
Щодо тривалості підготовки домашнього завдання, є навіть спеціальні санітарні норми для школярів різних вікових груп, затверджені у МОНмолодьспорту:
1 клас — домашні завдання не задаються;
2 клас — до 45 хвилин;
3 клас — до 1 години 10 хвилин;
4 клас — до 1,5 години;
5-6 клас — до 2,5 години; 
7- 9 клас — до 3 годин; 
10 - 11 клас — до 4 годин.
При цьому обсяг домашніх завдань з усіх предметів має бути таким, щоб час на їх виконання не перевищував цих норм. Тому, якщо дитина «не вкладається», не варто одразу звинувачувати її в повільності. Можливо, вчитель не дотримується рекомендацій або психіка вашої дитини влаштована так, що їй потрібно більше часу на виконання певних завдань. У будь-якому разі стежте, щоб виконання домашнього завдання не розтягувалося на весь вечір.


Профілактика грипу та застуди в дітей




Зберігаємо зір - гімнастика для очей

У середньому людина моргає приблизно 20 разів на хвилину. Але, коли ми дивимося в монітор або телевізор, процес моргання сильно сповільнюється і в підсумку око починає "висихати", що призводить до погіршення зору. Саме тому, існує проста і швидка зарядка для очей, яка допоможе тримати вологість рогівки ока завжди на належному рівні.
Отже, почнемо: 
1) 10 секунд швидко поморгайте, а потім стільки ж дивіться просто перед собою (повторити 3 рази)
2) Закриваємо очі і починаємо обертати очним яблуком вліво-вправо-вверх-вниз (4 повтору)
3) Закриваємо очі і починаємо дивитися вгору і вниз (4 рази)
4) Міцно-міцно зажмурте свої очі, а потім різко і широко відкрийте (повторити 5 разів) 
Дана зарядка займе у Вас максимум 2 хвилини, але допоможе зберегти зір на довгі роки. 


Посміхайтесь!



        Пропонуємо розгадати загадку: «Вона немає ціни. Вона збагачує тих, хто її одержує, не збіднюючи тих, хто її дарує. Вона продовжується одну мить, пам’ять же про неї часто зберігається надовго. Немає таких багатих, які могли б прожити без неї, і немає таких бідних, які б не стали багатші її милістю.
Вона створює щастя в домі, атмосферу доброзичливості у справах і служить паролем для друзів.
Разом з цим її не можна купити, випросити, позичити чи вкрасти, бо вона являє собою таку цінність, яка не принесе ніякої користі, якщо тільки не буде йти від чистого серця».
Так що ж це? Звичайно ж, посмішка! Тож поговоримо про посмішку.
Вчинки красномовніші за слова, а посмішка означає: «Ви мені подобаєтесь. Ви робите мене щасливим. Я радий вас бачити». Я кажу про справжню щиру посмішку — посмішку, сповнену сердечної доброти, що йде з глибини душі, посмішку, яка високо цінується в людських стосунках.
Що можна порадити, якщо ви не відчуваєте бажання посміхатись? Спробуйте змусити себе: якщо ви наодинці, наспівуйте якусь веселу пісеньку, згадуйте приємні хвилини вашого життя, коли ви чудово повеселилися у товариша на іменинах, коли ви добре відповідали біля дошки і одержали заслужену гарну оцінку, коли вам посміхнулася дівчина, яка вам симпатична, і погодилася піти з вами в кіно. Поводьтеся так, як ніби ви вже щасливі, і це приведе вас до щастя!
Щоразу, коли виходите з дому, наберіть бадьорого вигляду, високо підніміть голову, ніби вона увінчана короною, дихайте на повні груди, «пийте» сонячне світло, вітайте посмішкою ваших друзів. Намагайтеся зосередитися на думці про те, що вам хотілося б здійснити, намалюйте в своїй уяві образ симпатичної і достойної людини, якою вам хотілося б стати. Підтримуваний вашою думкою, він буде щохвилини перетворювати вас саме в таку особистість!
Посміхайтеся! І люди, зігріті вашою посмішкою, будуть тягнутися до вас!
Посміхайтеся! І ваша посмішка створить щастя у вашому домі, атмосферу доброзичливості в спілкуванні.
Тільки ця посмішка має йти від чистого серця, тоді ви станете багатші з її милості. Адже, якщо ви здатні завжди посміхатися життю, життя завжди посміхнеться вам!


Секрети успішного навчання

Вчися, навчаючи:
Саме цей секрет нам хотілося б тобі розкрити першим, тому що надалі він може допомогти тобі освоїти інші.
Отже, повторимо: щоб щось добре засвоїти самому, можна (і потрібно!) Навчити цьому іншого!
Якщо ти вирішив скористатися нашими пам'ятками і освоїти секрети успішного навчання, вибери людини (свого друга, подругу чи просто однокласника, брата чи сестру), якому ти будеш допомагати у навчанні. Звичайно, ця людина повинна погодитися прийняти твою допомогу (ти повинен переконатися в тому, що йому дійсно це потрібно)!
Передавати секрети успіху в навчанні можна і дорослому: мамі, татові, бабусі, дідусеві ...
Тільки не перевантажував інформацією свого слухача, пропонуй її "маленькими порціями"!
Секрети успіху на уроці
Успіх на уроці забезпечує не тільки якісна самостійна підготовка до нього, але й ефективна робота під час уроку. Аналіз відповідей твоїх однокласників допоможе не тільки краще засвоїти матеріал, але й удосконалити твої власні відповіді за формою та змістом.
Запам’ятай, важливе:
Підготувати все необхідне для уроку до дзвінка.
Не відволікатися, зосередитися на завданні.
Не вигукувати з місця, піднімати руку.
Не жувати на уроці.
Не базікати з сусідом по парті.
Не списувати.
Готувати свою відповідь.
Дотримуватися правил етикету.
Сидіти рівно.
Вимикати мобільні телефони.
"Переробляти" інформацію.
Готуючись до відповіді на уроці:
1. Згадай зміст матеріалу.
2. Подумай або запиши план відповіді.
3. Виділи найголовніше в темі, при відповіді сконцентруйте на цьому увагу.
4. Кожне положення обов'язково доводь, приводь приклади, але коротко і ясно.
5. Обов'язково роби узагальнення і висновки зі сказаного.
6. При необхідності користуйся таблицями, схемами, посібниками, моделями.
7. Якщо твоя відповідь потребує доведення експериментом, підготуй заздалегідь все необхідне.
Секрети планування:
Слово "планування", швидше за все, не асоціюється у тебе з яких-небудь цікавим і захоплюючим заняттям.
Але саме планування може стати твоїм вірним другом і помічником у навчанні, своєрідним "ангелом-охоронцем" від стресів і неприємних несподіванок. Існує думка, що ми втомлюємося від незроблених справ і особливо від того безладу в голові, який виникає, коли невирішені проблеми накопичуються і нашаровуються одна на іншу.
Крім того, планування допомагає людині затрачати менше часу на одноманітну і нудну роботу. Уміння планувати забезпечить не тільки успіх в навчанні, а й майбутні високі професійні досягнення.
З чого починається планування?
У першу чергу, необхідно вміти виділяти головне, тобто тобі належить навчитися вибудовувати проблеми і справи за ступенем важливості.
Потім визнач цілі і склади план дій, необхідних для її досягнення.
Важливо також навчитися відстежувати виконання плану й оцінити отриманий результат.
Як працювати з підручником
1.     Прочитай увесь навчальний матеріал з метою загального ознайомлення зі змістом.
2.     З’ясуй значення незрозумілих слів, термінів, понять і висловів за допомогою словника, по записах у робочому зошиті.
3.     Розділи навчальний матеріал на частини для кращого засвоєння.
4.     Визнач головну думку автора, зроби записи у формі плану, тез.
5.     Прочитай текст ще раз і постарайся переказати його зміст по пам’яті.
 Як працювати з текстом параграфа
1.     Уважно прочитай текст параграфа, запитання і завдання до нього.
2.     Знайди в тексті відповіді на поставленні запитання. Виконай усі завдання.
3.     Запам’ятай усі терміни і поняття.
4.     Склади план своєї розповіді.
5.  Перекажи зміст тексту відповідно до складеного плану, використовуючи у своїй розповіді нові терміни, поняття.
Як користуватися навчальною, додатковою й довідковою літературою
1.     Використовуючи навчальну, довідкову і додаткову літературу, уточніть, що саме вас цікавить.
2.     Подумайте, де найбільша можливість одержати відповідь на запитання, що вас цікавить: у підручнику, довіднику чи додатковій літературі.
3.     Насамперед використайте підручник, потім – довідник, а тоді – додаткову літературу.
4.     Відкриваючи книжку, спочатку прочитайте зміст і покажчик термінів, назв.
5.     Залежно від мети використайте такі види читання:
§  Читання-перегляд, коли книжку переглядають швидко, зупиняючись на окремих сторінках (мета такого перегляду – перше ознайомлення з книгою, одержання певного уявлення про її зміст);
§  Вибіркове читання або неповне, коли читають не весь текст, а тільки потрібні місця;
§  Читання з різних видів записів прочитаного.
6.     Відшукавши у книзі потрібний розділ, параграф чи сторінку, не обмежуйтеся побіжним поглядом, а випишіть потрібну для себе інформацію, виділіть основне, складіть план прочитаного.
Як писати реферат
1.     Визначити тему.
2.     Підібрати літературу:
а) документи, першоджерела;
б) монографії, довідники, збірники:
в) газетні та журнальні матеріали.
3. Ґрунтовно вивчити літературу. Читаючи книги, необхідно робити виписки цитат, основних думок.
4. Скласти список розділів, який може бути і планом реферату.
5. Продумати план реферату, можливе його розширення.
6. Систематизувати опрацьований матеріал.
7. Остаточно продумати та уточнити план реферату. Обов’язково включити в план актуальність теми і її значення.
8. Написати реферат.
9. У кінці реферату слід поставити список використаної літератури.
10. Бібліографічний опис джерела в списку літератури подається за такими правилами:
· Для книг слід вказати: прізвища та ініціали авторів, назви книг, підзаголовкові дані, місця і назви видавництв, роки видань, кількість сторінок;
· Для журнальних статей зазначають: прізвища та ініціали авторів, повні назви статей, скорочені назви журналів, роки, номери, томи, випуски, сторінки;
·   Для статей із книг та неперіодичних збірників повинні бути зазначені прізвища
та ініціали авторів, назви статей, видань, у яких вміщені статті, місця видань, 
видавництва, роки видань, сторінки.
Форми ведення записів
План – це короткий перелік проблем, що розглядаються в книзі. Він може бути простим, якщо в ньому зазначені лише основні запитання, або складним, якщо поруч з основними є додаткові запитання.
Виписки – це цитати (дослівне відтворення думок автора книги) або короткий, близький до дослівного, виклад змісту потрібного уривку тексту. Виписувати з книги теоретичні положення, статистичні, хронологічні дані можна як у процесі читання, так і по його завершенні. Цитату обов’язково брати в лапки, а на кожну виписку давати посилання на джерело. Для полегшення наступної систематизації виписок їх краще робити на окремих аркушах, каталожних картках або перфокартах.
Конспект – це короткий письмовий виклад змісту книжки, статті, лекції тощо. Він може бути набагато менший, ніж сама книжка чи стаття. Під час конспектування не слід зловживати скороченням слів, а якщо скорочувати їх, то за загальними правилами; думки слід використовувати стисло, своїми словами, виписуючи лише найголовніше і найсуттєвіше, не допускаючи повторень. Можна використовувати цитати, обов’язково зазначати сторінку, з якої вона виписана. Особливо важливі думки в конспекті варто підкреслювати. Бажано залишати поля для додаткових записів.
Тези – стислий виклад основних ідей прочитаної книги.
Анотація – коротка характеристика прочитаного, яка дає загальну уяву про його виклад, зміст та призначення. Скласти її краще після прочитання всієї книги.
Резюме – короткий заключний виклад наукового повідомлення.

Реферат – короткий виклад змісту книгу, наукової роботи або результатів вивчення наукової проблеми в письмовому викладі або у формі публічного виступу.


1. Порада перша і найтяжча.
Ніколи не намагайтеся отримати все й відразу.
Пам'ятайте, що успіх - це насамперед праця.
Не вірте красивим фільмам, де щоб досягти успіху досить бути вродливим чи багатим.
 2. Порада друга - про любов.
Обов’язково зміни своє ставлення до людей, які тебе оточують.
Хочеш, щоб тебе любили люди - полюби їх сам.
Подумай, чи подобаються особисто тобі егоїстичні, нетерпимі до чужих думок люди?
То чому, якщо ти саме такий, повинні любити тебе?
 3. Порада третя - особлива.
Потрібно на деякий час забути, що ти особливий, не такий як усі.
Запам'ятай, що про це знає лише твоя мама й ти сам.
 4. Порада четверта - про найдорожче.
Полюби себе насамперед сам.
Це не значить, що ти повинен любуватися собою в дзеркало.
Просто стався з повагою до свого тіла, не отруюй його алкоголем та іншими ядами.
 5. Порада п'ята - пріоритетна.
Не розпорошуй свої сили відразу у всіх напрямках.
Вибери кілька важливих для тебе справ і наполегливо вдосконалюйся саме в них.
Хоча спробувати себе в нових справах ніколи не завадить.
Хто-зна, можливо, саме там чекає на тебе успіх, сидить собі і жде, коли ж ти його віднайдеш.
 6. Порада шоста - навчайся!
Навчайся все своє життя.
Ніхто не заперечує, що ти і так багато знаєш та умієш.
Добре, що ти знаєш, скільки часу тривала столітня війна (100?!), чудово, якщо ти можеш відрізнити комп'ютерний вірус від вірусу грипу, вітаю, якщо зумієш своїми руками забити звичайний цвях в цегляну стіну.
 7. Порада сьома й остання (по списку, а не по значенню!)
Отже, ти хочеш досягти успіху?
То чого ж тоді чекаєш і витрачаєш свій дорогоцінний час на читання цих порад?
Давай, не сиди, пора уже щось зробити своїми руками.


Комментариев нет:

Отправить комментарий